آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

کباب تابه ای

سلااام بر همه آشپزچه ها و گرسنگان عالم


انقد که من اینروزا با عشق و دقت آشپزی میکنم که خدا میدونه چه بلایی سرم اومده.با یه دستور پخت داااغ داااغ اومدم.همین الان غذا رو گازه و هنوز سرو نشده.غذای امروز یه کباب تابه ای کاملا ساده و از هموناییه که همیشه خیلیاتون میخورید ولی یه ریزه کاریایی اضافه کردم که طعم های مختلفو تو این غذا امتحان کنم.

 


 مواد لازم برای تقریبا 20 تا کتلت که ما بهش میگیم کباب شامی:


  • سیب زمینی 2 عدد بزرگ
  • گوشت چرخ کرده
  • پیاز دو عدد کوچیک
  • تخم مرغ دو عدد
  • نمک و فلفل و هر نوع ادویه
  • گوجه فرنگی
  • فلفل دلمه ای
  • کره یه مقدار کم
  • آرد دو قاشق یا به مقدار لازم
  • آویشن



مواد لازم برای سس:

  • جعفری یه مقدار کم
  • لیمو برای
  • رب گوجه
  • گلپر یه ذره
  • هل یه دونه




طرز تهیه:

سیب زمینی و پیاز و رنده میکنید و تخم مرغا و نمک و فلفل و ادویه و آویشن و زرد چوبه رو بهش اضافه میکنید.یه مقداری هم گلپر بزنید بهش.بعد به اندازه نصف قاشق غذاخوری بهش کره اضافه کنید و خوووب بهم بزنید.کره مایع کبابو خیلی لطیف میکنه.اگه مایع خیلی شل و ول بود به انداهز کافی بهش آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکم سفت بشه .

کباب هارو سرخ کنید و وقتی کاملا سرخ شدن سس غذارو به این ترتیب آماده کنید:

یه قاشق کامل رب گوجه را داخل یه پیاله آب جوش هم بزنید و بهش لیموی تازه و نمک و ادویه اضافه کنید.گلپر هم بهش بزنید.بعد یه دونه هل و بشکنید و دونه هاشو داخل سس بریزید و خوب هم بزنید.

بعد از اینکه فلفل و گوجه رو داخل تابه تفت دادید کبابارو بهش اضافه کنید و سس و روی غذا بریزید .بعدشم یه مقداری جعفریو ریز ریز کنید و روی بقیه مواد  بریزید و آروم موادو جابجا کنید جوری که له و شکسته نشند.در غذارو بزارید و چند دقیقه روی گاز حرارت ببینه و بعدش آماده هست.امیدوارم از طعمش خوشتون بیاد و درستش کنید.






نظرات 1 + ارسال نظر
خیال چهارشنبه 12 شهریور 1393 ساعت 13:24

سلام سوگلی
مرسی مرسی مرسی
حتمنی درستش میکنم
عکسش رو هم برات میفرستم چون دیگه مشکل گوشی ندارم
فقط سوال اینه که گوشت چرخ کرده نسبتش چقدر باشه؟ کمتر از حجم سیب زمینی یا برابر؟
راستی
امروز یکم بیشتر از گذشته دوست دارم

سلااام خیال
خواهش میکنم خواهش خواهش
ما منتظریم یالاا
ما معمولا کمتر میریزیم ولی اگه بیشتر باشه مسلما خوشمزه تر میشه
افااامرسی سیما جوووونیخیلی عزیزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد