آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

معرفی سایت

به نام خدا


دوباره سلام


این سایت به نظرم جالبه

خودم هوس کردم از توی دستوراتش میگو کبابی تند رو درست کنم

اگر کسی دستور پخت بهتری بلده بگه ممنون میشم

سالاد ماکارانی

به نام خدا


سلام


امروز با سالاد ماکارانی در خدمتتون هستم

یه غذای سریع و خوشمزه

مواد لازم(همش به مقدار لازم):

ماکارانی شکل دار

هویج آب پز

قارچ

ژامبون مرغ

کنسرو ذرت

فلفل دلمه

خیار شور ریز

روغن زیتون(یا سس مایونز)



  ادامه مطلب ...

حلوا

بازم سلام

از این همه نظری که برام میذارید کمال تشکرو دارم

یکی از اعضا حلوا هوس کرده

منم خیلی حلوا دوست دارم مخصوصا با نون

مواد لازم

آرد نون سنگک      1پیمانه

شکر                    1پیمانه

آب                      نصف پیانه

گلاب                   نصف پیمانه

زعفران               به میزان لازم

هل                    به میزان لازم (درصورت تمایل)

روغن جامد           به میزان لازم

اول شربت حلوا رو درست میکنم

ابتدا شکر و آب رو با هم مخلوط کرده و روی شعله کم گذاشته و مرتب هم میزنیم تا دونه های شکر کاملا آب بشه(میزان آب رو اصلا اضافه نکنید) بعد شعله رو خاموش کرده و گلاب و زعفرون و هل رو اضافه میکنیم و کنار میداریم تا حرارتشو از دست بده...

بعد آرد رو خوب الک میکنیم.به دو روش میتونیم آرد رو سرخ کنیم:

روش اول:آرد رو که الک کردیم باروغن مخلوط میکنیم وبا شعله کم تفت میدیم تا کاراملی رنگ بشه....

روش دوم:ابتداآرد رو بدون روغن روی گاز گذاشته تفت میدیم تا کاراملی روشن بشه بعد از روی شهله برش میداریم و الکش میکنیم بعد بهش روغن اضافه میکنیم.....

تو  روش دوم حلوا یکم بافت زبر پیدا میکنه

من روش اول رو ترجیح میدم

پس موقعی که آرد کاراملی تیره شد شربتو با احتیاط کامل اضافه میکنید ومرتب هم میزنید تا آردتون گلوله نشه...

انقدر ادامه میدید تا حلواتون هیچ آبی نداشته باشه و به ظرف نچسبه بعد شعله رو خاموش کرده و حلوارو در ظرف تکان میدهید تا فرم بگیرد (فکر میکنم همتون این حرکت رو دیده باشید ولی سعی میکنم عکسشو براتون بزارم)

حلوا !؟ :|

یه سلام گرم تو یه ظهر گرم و تمشکی تابستونی

تو این هوا چقدر بستنی میچسبه


بچه آشپزا یه درخواست:

اگر ممکنه ممنون میشم دستور تهیه حلوا رو بهم بدید

چند وقتیه شدیدا هوس حلوا کردم

از چند تا سایت طرز تهیه ش رو امتحان کردم ولی خب متاسفانه نشد

حلواهای مامان واقعا یه چیز دیگه بود

………………………………………………

*یه نکته

اگر آرد رو به گرم میگید لطفا بگید حدودا چند پیمونه میشه

آخه من ترازو ندارم

دست گل همگیتون درد نکنه

دیگه نیاز به گفتن نیست که چقدر دوستون دارم


لواشک آلو قرمز

اهل لواشک درست کردن هستید؟

الان فصل لواشکه هااااا

از من میشنوید لواشک شیرین درست کنید

از این میوه های زیادی رسیده استفاده کنید

خوب پاکش کنید هسته هاشو بگیرید

بعد بجوشونیدش

در نهایت هم از صافی که میتونه آبکش باشه ردش کنید و بریزید میون پلاستیک

البته ما خودمون از دیس و سینی استفاده کردیم

برای اینکه به سینی نچسبه یکم روغن مایه(زیتون) بزنید زیرش

بعدشم بزارید توی آفتاب

خیلی خوشمزه میشه

میتونید این میوه ها رو به کار ببرید

هلو- زرد آلو -آلو قرمز- آلو زرد

 

ادامه مطلب ...