آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

سس گیاهی سالاد

این سس یه جایگزین خوشمزه  برای سس سفید هست که دستورش رو از کتاب "در جستجوی سلامتی" پیدا کردم.


موادی که برای این سس استفاده میشه با توجه به ذایقه ای که دوست دارید میتونید تغییر بدید.

روغن زیتون........ یک لیوان

آبلیمو تازه..........یک استکان کوچیک

سیر..................دو حبه

ارده................

پونه.آویشن(سبزی های خشک معطر)............... مقدار لازم

نمک دریا و فلفل................به مقدار لازم

سرکه  سیب یا آبغوره در صورتی که دوس دارید

من روغن کنجد هم میریزم و یه مقداری آب.

همه موارد رو تو مخلوط کن بریزید تا کاملا یکنواخت شه و به صورت محلول در بیاد.

میتونید یه مقدار گوجه فرنگی هم توش بریزید تا رنگش صورتی بشه.

من چون از طعم روغن زیتونو زیاد دوس ندارم کمتر میریزم و در عوض سیر و روغن کنجد و ارده  رو بیشتر اضافه میکنم.

+علاوه بر این میتونید مغز هایی مثل بادام ،پسه،بادام زمینی (پوستشون رو کنده باشید)بهش اضافه کنید.















نظرات 1 + ارسال نظر
p.t شنبه 1 آبان 1395 ساعت 17:31

سلام
ممنوننننننننن
مامان هم داره هی تائید میکنه که :چقدر خوبههههه ...راست میگه .... چقدر خوبهههه
(داشتم میخونم براش)
خلاصه ممنون...

سلام پی تی جاااان
خوااهش میکنم.امیدوارم وقتی درست کردین از طعمش لذت ببرین:-* :-*
اگه دوس نداشتین مقدار موادو کم و زیاد کنید.من الان خودم درست میکنم همه چیو چشمی میریزم:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد