آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

آموزش کیک رنگین کمان یا کیک عشق:-"

خب دوستان گرامی.با این بخش از برنامه با آموزش کیک رنگین کمان در خدمتتون هس تیم.



 

 

مواد لازم برای تهیه این کیک :

۳ پیمانه آرد

۴ غ چ بکینگ پودر

نصف غ چ نمک

۱ پیمانه کره (به دمای اتاق رسیده باشه ( این خیلی‌ مهمه)

۲ و یک سوم پیمانه شکر

۵ تا سفیده تخم مرغ که به دمای اتاق رسیده باشه ( اینم خیلی‌ مهمه)

۲ غ چ وانیل

۱ پیمانه و نصفی شیر که به دمای اتاق رسیده باشه ( اینم خیلیییی مهمه

رنگ خوراکی که من از رنگای سبز و قرمز و صورتی استفاده کردم


طرز تهیه:


خوب یکی از نکات مهم اینه که شیر، سفیده تخم مرغ ، و کره به دمای اتاق رسیده باشه پس یه ساعت قبل از شروع کار اینارو از یخچال بیرون میاریم تا از حالت سردی بیرون بیان .


فررو قبل از شروع کار رویه ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد میگذاریم تا خوب گرم بشه .


قالب کیک رو چرب می‌کنیم. همیشه یادتون باشه با کره یا مارگارین قالب کیک رو چرب می‌کنیم چون باعث میشه هم نچسبه وهم کیکمون بویه بدی نگیره بخاطر روغن مایع.

اندازه قالبمون باید طوری باشه که وقتی‌ مواد رومیریزیم توش یک دومش خالی‌ باشه تا فضای کافی‌ واسه پف کردن کیک باشه .


توی یه کاسه بزرگ آرد و بکینگ پودر و نمک رو قاطی می‌کنیم یا با هم الک می‌کنیم تا این ۳ مواد خوب با هم قاطی‌ بشن .


توی یک ظرف دیگه شکر و کره رو با هم قاطی‌ می‌کنیم بین ۵ تا ۷ دقیقه با همزن تا خوب نرم و مثل کرم بشه ، بعد سفیده تخم مرغ رو در دو مرحله قاطی‌ می‌کنیم و خوب هم میزنیم برای ۱ تا ۲ دقیقه دیگه .

وانیل رو اضافه می‌کنیم و باز بین ۲ تا ۳ دقیقه خوب هم می‌زنیم .حالاوقت اضافه کردن بقیه مواده.


اول از آرد شروع می‌کنیم ( اردی که قبلا با بکینگ پودر و نمک قاطی‌ کردیم) و بعد از اون شیرو اضافه می‌کنیم و باز هم می‌زنیم و باز آرد رو اضافه می‌کنیم و در نهایت شیرو پس یادمون باشه که با آرد شروع کردیم و با شیر تموم کردیم .

کلا تو این مرحله نباید خیلی‌ هم زد چون بکینگ پودر بخاطر همزدن زیاد خاصیتشو از دست بده. پس فقط تا زمانی‌ که مواد با هم قاطی بشن که هولوحوش ۱ دقیقه طول میکشه هم می‌زنیم.

یه نکته در مورد رنگ خوراکی.من از رنگ ژله ای استفاده کردم که نسبتا قیمتش بالاست.چون خودم نمیتونستم برم بیرون به کسی سفارش دادم بخره.و قیمتو نمیدونستم.اوشنونم نامردی نکرد و سه تا رنگ بیخود خرید موند رو دست ما.دو تا رنگ اصلی داشته باشید از نظر من کافیه.مثلا رنگ زرد رو میتویند با زعفارن درست کنید.یه رنگ قرمز و رنگ سبز بگیرید.و بعد اگه دوست داشتید کیکتون خیلی رنگارنگ شه اینارو با هم ترکیب کنید.

حالا تو این قسمت مایع کیک رو تقسیم کنید به تعتدا رنگایی که دارید.من سه قسمتش کردم.بعد چند قطره از رنگ رو بریزید توش و هم بزنید.بعدشم به نوبت بریزید تو قالب و هر سری رو که میریزد میتونید بینشون پودر کاکائو الک کنید بریزید که رنگا به هم قاطی نشن.بعدششم بزارید تو فر تا وقتی که بپزه.معمولا بین 30 دقیقه تا 40 دقیقه آماده میشه.بستگی به دستگاهتون داره.

میتونید روش شکلات بریزید و تزیینش کنید.


چیزی که انظار دارید:







چیزی  که در واقعیت به دست آوردم:(داخل پرانتز خدمتتون عرض کنم که علت پف نکردن کیکم استفاده از بکینگ پودر تاریخ گذشته بود)


نظرات 3 + ارسال نظر
مدیره شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 00:13

باریک به آشپزچه سوگلی که به حرف مدیره گوش میده
از مدیره نترسیا
به حرفاش گوش بدی نمیزنت

بعله مودور جان.ما کلا به حرف مودور جماعت گوش میدهیم

گلنوش شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 09:46

=))
وای سوگلی خیلی باحال بود
چیزی که انتظار داشتم بشه
چیزی که شد =))
باریک باریک =)) عالی بودددددددددددد
علت پف نکردنشم که دیگه اصن با زاویه 89.5 درجه تو حلقم =))
ولی خیلی خوشگله دستت مرسی


دیگه کاری بود که از دستم برمیومد
حالا شانس آوردن بقیه مواد تاریخ گذشته نبود
چشات خوشگل میبینه خواهش میکنم

p.t شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 16:44

"داخل پرانتز خدمتتون عرض کنم که علت پف نکردن کیکم استفاده از بکینگ پودر تاریخ گذشته بود"
=))
یعنی عاشق سبک آشپریتم .... به جان خودم ... جون میده واسه زیر آب زنی پیشرفته
ولی جدای شوخی .... خوب بود ....باریکلا


واسه هرکی خاستی غذای مخصوص درست کنی بیا از خودم راهنمایی بگیر.سن و جنس و نسبت درجه و .... رو بنویس من براش یه غذای درست حسابی سرهم کنم ببری
ممنوووونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد