آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

سوپ گوجه

غذای امروز یه پیش غذاس

به اسم سوپ گوجه

این سوپ رو میتونید مواقعی درست کنید که غذا چلو مرغ دارید

میتونید به مادر بگید پیش غذا با من


منتظر عکسای غذاتون هستم هاااااا


مواد لازم:


گوجه فرنگی پوست کنده رنده شده ... 8 عدد
رب گوجه فرنگی ... 2 ق غ
آب مرغ ... 1 لیوان (میتونید به جای آب مرغ از آب گوشت هم استفاده کنید)
پیاز رنده شده ... 1 عدد بزرگ
سیر رنده یده ... 3 حبه (میتونید پودر سیر بزنید)
جعفری ... 4 ق غ
سس بشامل (سفید) رقیق (2 قاشق آرد) ... 1 لیوان
کره ... 50 گرم
نمک ... مقداری
سس تند یا فلفل قرمز ... به میزان دلخواه

 

   
  • طرز تهیه:

    1- سیر و پیاز را در کره تفت داده سپس رب را اضافه کرده کمی تفت دهید .
    2- آب مرغ و گوجه رنده شده را با اندکی نمک و سس تند میفزاییم و روی آتش تند جوش میاوریم.
    3- سپس شعله را کم کرده سس سفید (کره را آب کرده آرد را تفت داده و شیر میفزاییم هم میزنیم تا آرد گلوله نشود و سس یک دست شود) را اضافه میکنیم .
    4- 30 -40 دقیقه میگذاریم تا جا بیفتد قبل از کشیدن نمک و فلفل را اندازه کرده و جعفری خرد شده را اضافه میکنیم

    5 - از کنسرو آماده گوجه هم میتوان استفاده کرد که بسیار مناسب است فقط در مقدار نمک دقت شود چون کنسرو ها غالبا نمک دارند
    6 - برای پوست کندن گوجه آب را جوش آورده گوجه ها را چند دقیقه در آن انداخته و سپس زیر آب سرد بگیرید پوست گوجه به راحتی کنده میشود و میتوانید آن را در دستگاه های غذا ساز که مناسب له کردن و یک دست کردن میباشند استفاده کنید
    7 - میتوانید برای تزیین و هم چنین خوشمزه تر شدن از خامه نیز هنگام سرو این سوپ بهره ببرید
    در مواد اولیه کمی ساقه و برگ کرفس خرد شده هم میتوان اضافه کرد
    8 - این سوپ بدلیل رقیق و سبک بودن بسیار مناسب پیش از غذا میباشد و ظرف مناسب برای خوردن آن کاسه های دسته دار است که بتوان این سوپ رقیق را سر کشید.

منبع دستور پخت : سایت پیمونه




نظرات 10 + ارسال نظر
p.t جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 19:32

به به ... مرسی آقای مدیر ...
یه سوال آقا ما اگه درست کنیم رنگش انقدر خوب میشه احیانا ؟!
بعد یه سوال دیگه سس تند رو میزان دلخواه مثلا چقدر ؟!:|
کاش عکس سوپ خودتون رو میزاشتید

یه چیز دیگه هم اضافه کنم که
واقعا منصب معاون فرهنگی و حتی بالاتر از اون برازنده ی شماست با این همه کمالات و هنری که ازتون فوران میکنه

خواهش میکنم
این عکسرو داشتم بعد تصمیم گرفتم دستور پختشو بزارم
من برعکس عمل میکنم
یه تعداد عکس سوپ دارم واقعا اشتها آورن
انشاالله که خوب میشه
همونقدری که احساس هندی بودن نکنید بزنید
خودم انشاالله سر فرصت درست میکنم
آخه من گوجه خیلی دوست دارم

خواهش میکنم
شما لطف دارید به بنده
اینجوریا هم نیست
منم اینجوری به دنیا اومدم .... دیگه شده دیگه

p.t جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 19:33

الان که یه بار دیگه خوندم فهمیدم رنگش به این خوبی نمیشه چون توش سس سفید داره ...یکم قرمزیش کم میشه ... اگه شد امشب درستش میکنم...


خیلی ممنون بابت پستی که گذاشتین
به امید دریافت تقدیرنامه از رئیس

انشاالله
برای همین هم هست که توش دو قاشق رب داره
من خودم تعجب کردم اولش ....
درست کردین حتما خبرشو بدین
پیشاپیش نوش جان

والا تا ببنیم خدا چی میخواد
ما که همش قصدمون خدمت به خلق ِ

گلنوش شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 09:43

سلام
به به آقای مدیر آشپزچه
قبول نیست شما دیدین
قبول نیست شما دیدین
آقا این پست قبول نیست عکس باید واقعی باشه این چه وضعشه
دستور پخت که منبع داره عکسم مال یه جای دیگه ست
من به عنوان رئیس سازمان حمایت از سوتی دهندگان باید پیگیر تخلفات باشم یا نه

سلام

دیگه دیگه اینجا هم دیکتاتوری من اثرگذاره
پیگیر تخلف نباشید نباشید
پیگیر تقدیرنامه باشید باشید
----------------------------------------------------------------------
مدیره: رییس واقعا این چه وضعشه
معاون فرهنگیه که دارید؟
خدا به دادتون برسه
اصلن به حرف گوش نمیدن
ممنون میشیم پیگیر تخلفاتشون باشید

p.t شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 16:34

معاونننننننننننننننننننننننن!!!!!!!!!!!!!ً
کامنت من رو تحریف میکنیدددددد؟ًًًًًًًًًًًً!!!!!!!!!
بدم حراست سازمان حسابتون رو برسه ....
اینجانب معاون اول این قسمت از کامنت خود را"خیلی ممنون بابت پستی که گذاشتین
به امید دریافت تقدیرنامه از رئیس" تکذیب کرده و از رئیس خواستار تبعید و زندانی شدن عامل آن ((یعنی معاون فرهنگی ))را دارم
eeeeeeeeee
کارمند هم کارمندای قدیم ...


تقصیر خانوم مدیره میباشد
خیلی راحت میتونستن با یه سیو و دوباره آپ کردن پست مشکل
تقدم و تاخر پست رو حل کنند
اما با پاک کردنش منو مجبور کردن که دوباره پست رو کپی کنم
حتی نظراتش رو
من هم که فرصت را غنیمت دیدم
اقدام به تحریف نمودم
من ا... توفیق
آقای مدیر سن 1393 شمسی

کامنتتون الان شده یه کامنت واقعی
والا
-------------------------------------------------------------------------
مدیره: اگه سیوش میکردم دوباره آپش میکردم که میرفت تو لیست نوشته های خودم
من میخواستم تو لیست نوشته های خودتون باشه

p.t شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 16:37

یادم رفت بگم ...
سوپ رو درستش کردم ... رنگش هم همونطور که گفتم به این قرمزی نشد ... چون توش سس سفید داره ...
گوجه هایی که استفاده کردم ترش بود فلذا سوپم ترش شد ...
بسیار طمع گوجه میداد ( پس انتظار داشتید طعم چی بده ؟! :| والا) اگه گوجه دوست دارید از این سوپ لذت خواهید برد و گرنه شاید خیلی خوشتون نیاد ...

eee
عکس نگرفتید؟
نمیشه الان بگیرید؟
میشه؟ نمیشه؟
بفرستید؟
خوشمزه؟
بدمزه؟
یخوردشو آپلود میکردین تا در مورد دستپختتون نظر بدیم نه در مورد مزه ی غذای مربوطه

p.t شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 20:51

نه راستش اولش میخواستم عکس بگیرم ... اما دیدم تا سوپم آماده بشه ... طول کشید ... خونواده هم سر میز شام بودن ... دیگه بیم این میرفت که غذای اصلی تموم بشه ...دیدم دیگه واسه این جنگولک بازیها( !! )وقت نیست ... خلاصه بیخیال شدم ...

:|
پس آرمانهای رئیسمون چی میشه؟
من یادمه همیشه وقتی سوپ درست میکردن و بیم این میرفت که شام اصلی تموم شه باز به وظیفه خطیرشونکه همون عکس گرفتن بود عمل میکردن :|
واقعا غذا تموم میشد؟
من :|
غذا :|
قاشق :|

p.t شنبه 16 فروردین 1393 ساعت 21:02

معاون اون کامنت اولی رو کی تحریف کردید ! من الان دیدم :|
:|
:|
اینجا دیگه وبلاگ خوتون تنها که نیست ... اینجا مدیره داره ...الکی که نیست.. دِهَه...

همون موقع

اتفاقا حرصم میگیره نمیتونم باقی کامنتهارو جواب بدم :|
یک دیکتاتور در همه حال دیکتاتور است ولی شما باور نکن (مدیره:دی)

حدیث یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 00:59

پی تی واقعا سوپ رو درست کردی؟
الان خوبی؟
به قول نقی رو به رشدی؟
قیافه ها سر سفره اینشکلی نبود احیانا
تو خونه گلدونم دارید؟
یه چک کن ببین پاش قرمز نیست؟

غذایی که دستورشو من بدم
حتی اگر معاون درستش کنه اتفاق بدی نمی افته

p.t یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 16:50

آره حدیث درستش کردم ....
دیگه لازم به گفتن نیست ...غذایی رو که معاون دستورش رو بده معلومه که فقط گلدونها ازش لذت میبرن ... تازه اونم اگه ببرن :|
ولی الان شوخی کردی یا جدی گفتی؟!
طعم گوجه بود دیگه همش .... من که خودم زیاد گوجه خور نیستم واسه بقیه درستش کردم ...

:|
یادم باشه دفه بعد غذا درست کردم
توی مواد لازم اولیه یه چیزی رو اینجوری اضافه کنم :

کود اوره به مقدار لازم(فقط مخصوص معاون که قصد تهیه این غذارو داره)

p.t یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 19:35

:|


قابل نداشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد