آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

گوجه شور

سلام

امروز با گوجه شور در خدمتتون هستم

دقت کردین من چقدر گوجه دوست دارم؟!day dreaming


من اسم این دسته بندی رو میزارم مخلفات

چیزایی مثل انواع ترشی ها، شورها،سالادها، نوشیدنی ها و .....

(رو نوشت به خانوم مدیره)


مواد لازم:

1- گوجه های کوچیک و ترجیحا نیمه رسیده

2- گیشنیز یا برگ مو

3- نمک به اندازه کافی


 

 

اول نمک رو با آب سرد قاطی میکنیم و بعد میزاریم بجوشه

میزان نمکش در پایان جوشش باید متعادل باشه

یعنی نه زیاد شور و نه زیاد کم نمک

وقتی آب شور جوشید و سرد شد

گوجه هایی رو که حسابی شستیم میندازیم توش(شیشه ای چیزی)

بعد روی گوجه ها رو با گیشنیز یا برگ مو میپوشونیم تا هوا بهشون نرسه

در نهایت هم روی شیشه رو با پلاستیک میپوشونیم و درشو محکم میبندیم

تا هوا به گوجه ها نرسه

چون اگر هوا برسه کپک میزنه!

حالا شیشه گوجه شورهارو باید بزارید یه جای سرد مثل یخچال

البته توی زمستون میتونیم بزاریمشون توی حیاط ...

بعد از مدت تقریبا دو هفته گوجه ها شور شدن و آماده خورده شدن

این گوجه هارو میشه با آب گوشت خورد که خیلی هم خوشمزس


نوش جان


http://s5.picofile.com/file/8121211242/25042014088.jpg


نظرات 2 + ارسال نظر
p.t جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 11:10

سلام
چه جالب ... نخوردم تا حالا از اینها ...
ممنون

سلام
خیلی خوشمزس
حتما درست کنید
خوبیش اینه که توی تابستون هم میتونید درست کنید
خواهش میکنم

حدیث جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 20:29

اگه اون موقع که این پست رو گذاشتید همتی میکردم
الان گوجه شور داشتم
من اینو در اسرع وقت درست میکنم فقط دلم میخواد خوشمزه نباشه

اتفاقا من امروز آبگوشتمون رو با گوجه شور خوردم
خیلی خوشمزه بود
فقط دقت کنید مراحلش رو درست برید تا کپک نزنه
اگر میخواید اول با دو تا گوجه شروع کنید
تا اگر خراب شد دلتون نسوزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد