آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

کباب ترکی

بعد از یک مااااااااااااااااااااااااه دوری خیلــــــــــــــــــــــــــــی ســـــــــــــــــــلام

امروز میخوام یه ساندویچ خیلی خیلی خوشمزه آموزش بدم

این غذا هم تو خونواده هامون خیلی طرفدار داره (البته وقتی آشپزچش من باشم!) p:

***یه نکته اضافه کنم:

همه غذاهایی که آموزش میدم برای 6 نفر اندازه میشه

خودتون میتونید مواد رو به تعداد خودتون کم و زیاد کنید

خب دیگه بریم سر اصل مطلب :)

 مواد لازم: (برای 6 نفر و نصفی!!!)

سینه مرغ: 1و نصفی

گوشت گوساله: 750 گرم

قارچ: 1 کیلو

پیاز خلالی: 3 تا

فلفل دلمه خلالی: 2 تا

خیارشور نگینی: 15 تا

جعفری: 20 شاخه

گوجه: 10 تا

آویشن: 2 قاشق غذاخوری

1-گوشت گوساله و سینه مرغ رو جداگانه با پیاز و چوب دارچین بپزید

2-پیاز رو خلالی کرده با زرچوبه سرخ کنید

3-قارچ رو حجیم تر برش داده و سرخ کنید

4-فلفل دلمه ای رو خلالی خرد کنید

5-خیار شور رو نگینی خرد کنید

6-جعفری رو برگ برگ کنید(خیلی ریز نکنید) و به مواد اضافه کنید

7- گوشت گوساله و سینه مرغ پخته شده رو خلالی برش بزنید و یکم تفت بدید

8-حالا تو یه ظرف بزرگ همه مواد رو با هم مخلوط کنید

9-تو یه ظرف دیگه گوجه ها رو ریز کنید و تو روغن کم، تفت بدید. نمک فلفل آویشن و کمی از جعفری رو هم بریزید

10-حالا سس گوجه درست شده رو بریزید روی همه مواد

کباب ترکی شما آمادست

یه ساندویچ خیلی مقوی همراه با سس فرانسوی، خونواده و یه روز تعطیل شاد

به قول پسرعمه زا: نوش جونت گوشت شه بچسبه به تنت :)))))))

نظرات 2 + ارسال نظر
سوگلی شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 14:16

به بهههه سیما گلی جون...
حیف الان ناهار خوردم وگرنه خیلی گشنم میشد
عکسشو نمیزاری؟بازم من برم درست کنم عکس بزارم؟؟
الانم که موقع امتحاناست و من تنها وگرنه واسه شام درست میکردم
مرسی سیمای عزیزم

به به تر سوگلی جون
اگه درست کنی و عکس بگیری که سروری کردی
تقصیر من نی، بچه ها زود ظرفای غذا رو میبرن سر میز، نمیرسم عکس بگیرم
منتظر عکسای خوشمزت هستم
خواهچ نانا

p.t شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 16:33

سلااااااااااااااااممممممممم سیمااااااااااا
کجایییییییی... دلمون تنگ شده بود ....
من عاشق کباب ترکیم ... اون دستور قبلیت که حرف نداشت ... اینم مثل اون عالیهههههههههههه

ســـــــــــــــــلام عزیزکم
همینجام زیر چتر مهربونی خدا و لطف دوستای گلی مثل شماها
منم خیلی خیلی دلم براتون کوچولو شده بود
پ خیلی خوش سلیقه ای پی تی.آخه کباب ترکی دیگه آخرشه
راستی اگر این غذاها رو شماها جور دیگه ای درست میکنید همینجا بگید. دوست دارم بدونم
لطف داری نانا
خوشحالم راضی بودید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد