آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

ژله سه رنگ



سلام

نماز روزه هاتون قبول درگاه حق

چه میکنید با روزهای بلند تابستانو روزه داری و اینا؟

اگر حوصلتون سر رفته و  ژله های معمولی هم دیگه دلتونو زده

اما الان دوست دارید یه اسلایس ژله سه رنگ اینچنینی بخوریدخب پس چرا معطلید؟

 با ما همراه باشید

 

 این ژله رو من از وبلاگ شف طیبه عزیز یاد گرفتم و وقتی دیدمش انقدر برام ولع انگیز بود که منو واداره به ساختنش 

ژله شیکیه و جون میده برای  کلاس گذاشتن جلوی مهمونا و اینا اوووووووووووووووووووووو

نه شوخی کردم ولی بی شوخی چون اسلایسی هست و ما ایرانی ها هم به خاطر تنبلی که نه چون نمیدونیم با چی

ژله سر سفره رو برش بزنیمو معمولا هم با چنگال دهنی ژله خوران بیتلبیت به این کارمیپردازن جون میده برای مهمانی

طرز تهیشو میتونید از شف طیبه عزیز یاد بگیرید اما میخوام تجربه های خودم هم در اختیارتون بذارم

شف طیبه عزیز ژله رو بدون اینکه از قالب جدا کنه برش میزنه

ولی من از قالب جداش میکنمو بعد دوباره میزارمش تو یخچال تا خودشو بگیره و بعد برشش میزنم


قالب عکس زیر جای خرمای رطب هست که بعد از خوردن رطبای خوشمزه میتونید بعنوان قالب ازش استفاده کنید

خب پس بهونه نداشتن قالب و اینا هم کنسل شد

برای این قالب دوبسته ژله توت فرنگی ٬ دو بسته ژله موز و دوبسته ژله بلوبری مارک دراژه استفاده شده(برای هربسته ژله نصف ق چ پودر ژلاتین) کهپانزده تا تکه ی ۴در ۴ سانتی متربه ماداد

* برای برش راحتتر از چاقوی اره ای با دندونه های ریز استفاده کنید 

توی این سری که درست کردم بعد از جدا کردن از قالب یادم رفت بذارمش تو یخچال تا خودشو دوباره بگیره



براهمین همینطور که ملاحظه میکنید بعد برش٬ اسلایس تمیزی بدست نیومد



 بعد اینکه دیدم اسمارتیزا دارن آب میشن متوجه شدم که مرحله ی دوم رو جا انداختم


من خودم برای اولین بار که میخواستم این ژله رو درست کنم نگران این بودم که طعم هاش به هم میخورهیانه

 و ژله ی سه رنگ یه ژله ی خوشمزه هست عایا؟

ولی با اطمینان بهتون میگم که ژله ی خوشمزه ایه

ویه نکته ی دیگه اینکه شف طیبه عزیز برای هر رنگ یه ق م پودر ژلاتین برای هربسته ژله میزنن

برای اینکه برش این ژله تمیز از آب در بیاد ولی این ژله هرچی بیشتر تو یخچال میمونه سفتر میشه

وحالت پاستیلی پیدا میکنه

اگه حالت پاستیلی دوست دارید که هیچی همون یه ق م پودر ژلاتین برای هربسته رو بزنید

ولی من در تجربه اول یک ق چ پودر ژلاتین برای هربسته زدم و بعد دیدم بازم زیاده و نصفش کردم

ولی به هیچ عنوان پودر ژلاتنین رو حذف نکنید چون برش هاتون خوب نمیشه

اولین تصویر اسلایس ژله٬ اولین تجربه من از ساختن این ژلست با یه ق چ پودر ژلاتین برای هربسته ژله

و دومین تصویر اسلایس ژله٬ با نصف ق چ پودر ژلاتین برای هربسته هست که البته اگه مرحله ی دومش رو انجام داده بودم 

صددرصد برشش مثل اولی میشد


امیدورارم این ژله رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

عکس گرفتن فراموش نشه

منتظر عکس ژله های خوشگلتون هستم


نظرات 1 + ارسال نظر
سوگلی پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 19:49

وااااااای چیگده قشنگه حدیثیییییییییییی دهنم آب افتاااااد
مَنِم مییییییخاااااااااااام

اوهوم از اون خوراکیاست که آدم بیشتر نگاش میکنه تا بخوردش
تو هم که عاشق رنگین کمانو اینا
اولش گفتم که اگه یه اسلایس از این ژله میخواید
خب بسم ا.. برید آشپزخونه درست کنید دیگه
آخرشم گفتم عکس گرفتن فراموش نشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد