آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

شیربرنج

سلام آشپزچه های عزیز

امروز شیر برنج بهتون یاد میدم

از نظر نذاشتنتون معلومه نتونستید از پس درست کردن شله زرد بربیان

شیربرنج اسون تر 

مواد لازم

برنج ایرانی    1پیمانه

آب               2پیمانه

شیر             7تا8 پیمانه

گلاب            نصف پیمانه

شکر            نصف پیمانه تا یک پیمانه

همین اول بهتون بگم اگه برنجتون هندیه اصلا از درست کردن شیر برنج صرف نظر کنید چون رو دستتون میمونه

برنجتونو خوب بشورید بزارید خوب خیس بخوره اگه از شب قبل برنجو خیس کنید بهتره بعد با 2لیوان آب بزارید خوب بپزه تا تا برنجتون اصطلاحا وا بره تو این مرحله شیر رو بهش اضافه کنید،حتما بالا سرش وایسید ومرتب هم بزنید چون ممکنه سر بره یه کم که غلیظ شدشکر وگلاب رو بهش اضافه کنید اگه دوست داشتید متونید چند تا حبه هل هم توش بندازید و در اخر اونارو بردارید. به یه غلظت مناسب که رسید زیر گازو خاموش کنید.

این دسرو میتونید سرد یا گرم سرو کنید

میتونید شکر شو کمتر بریزید و با مربا، شیره انگور یا شیره خرما میل کنید حتی میتونید از نبات به جای شکر استفاده کنید

نظرات 3 + ارسال نظر
سوگلی سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 11:43

به به ماه رمضونی چه خوش اشتها شدی حدیث جون
آخه حالی به آدم میمونه غذا هم درست کنه؟ من فقط حال دارم غذا بخورم

حدیث؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مــــــــــــــــــــن
خاتون
انقد زحمت بکشم دستورات سریمو براتون بنویسم
بعد بیاید نظر بذارید حدیث؟؟؟؟؟؟

سوگلی پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 21:52

هی وااااااااااااااااااااای
بنده خیلی خیلی خیلی معذرت میخام.اصلا این ماه رمضونی مغزم رفته مرخصی همه رو حدیث میبینه
خیلی ممنونم خاتون خانوم هی با خودم میگمممااا اصلا حدیث ازین غذاهای سخت بلد نیس درست کنههه .خودمم تعجب کردم

هی وووووووووووی
خواهش میکنم
والااااااااااااااا همینو بگو
منم تعجب کردم متوجه این تفاوت نشدید

حدیث شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 16:30

محبوبیتست دیگر
---------------------------------------------
سوگل سوتی میدی برا رفعو رجوش چرا به من فش میدی
نع آخه چرا
بگم خاتون بزنتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد