آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

حلوا

بازم سلام

از این همه نظری که برام میذارید کمال تشکرو دارم

یکی از اعضا حلوا هوس کرده

منم خیلی حلوا دوست دارم مخصوصا با نون

مواد لازم

آرد نون سنگک      1پیمانه

شکر                    1پیمانه

آب                      نصف پیانه

گلاب                   نصف پیمانه

زعفران               به میزان لازم

هل                    به میزان لازم (درصورت تمایل)

روغن جامد           به میزان لازم

اول شربت حلوا رو درست میکنم

ابتدا شکر و آب رو با هم مخلوط کرده و روی شعله کم گذاشته و مرتب هم میزنیم تا دونه های شکر کاملا آب بشه(میزان آب رو اصلا اضافه نکنید) بعد شعله رو خاموش کرده و گلاب و زعفرون و هل رو اضافه میکنیم و کنار میداریم تا حرارتشو از دست بده...

بعد آرد رو خوب الک میکنیم.به دو روش میتونیم آرد رو سرخ کنیم:

روش اول:آرد رو که الک کردیم باروغن مخلوط میکنیم وبا شعله کم تفت میدیم تا کاراملی رنگ بشه....

روش دوم:ابتداآرد رو بدون روغن روی گاز گذاشته تفت میدیم تا کاراملی روشن بشه بعد از روی شهله برش میداریم و الکش میکنیم بعد بهش روغن اضافه میکنیم.....

تو  روش دوم حلوا یکم بافت زبر پیدا میکنه

من روش اول رو ترجیح میدم

پس موقعی که آرد کاراملی تیره شد شربتو با احتیاط کامل اضافه میکنید ومرتب هم میزنید تا آردتون گلوله نشه...

انقدر ادامه میدید تا حلواتون هیچ آبی نداشته باشه و به ظرف نچسبه بعد شعله رو خاموش کرده و حلوارو در ظرف تکان میدهید تا فرم بگیرد (فکر میکنم همتون این حرکت رو دیده باشید ولی سعی میکنم عکسشو براتون بزارم)

نظرات 4 + ارسال نظر
حدیث جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 19:08

سلام
دست شما درد نکنه خاتون

سلام
خواهش میکنم عزیزم
امیدوارم تو شادی ها استفاده کنید

خیال شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 01:12

سلام
خیلی ازتون ممنونم
ایشاا… درست میکنم نتیجه رو میگم
امیدوارم این دفعه دیگه بتونم
مرسی خاتون عزیز

سلام
خواهش میکنم
حتما نتیجه رو بهم بگو
اگه مشکلی بود برام ‍پیغام بذار

ایلیا جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 19:58

سلام
دستتوت درد نکنه
خیلی هم خوب
نون بستنی رو هم اضافه کنید به مواد لازم
و اینکه کاش عکس این پیمانه رو نشون میدادین
من آخرشم نفهمیدم این پیمانه چقدره

سلام
خواهش میکنم
منم نون بستنی با حلوا رو دوست دارم
پیمانه میتونه هر چیزی باشه
یه فنجون یا یه لیوان یا حتی یه تشت!!!!!
فقط باید تمام مواد رو با همون پیمانه اندازه بگیری

خیال سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 00:24

سلام مجدد
بقول دوستان دستتوت درد نکنه
برای بار اول با ترس از تجربه قبلی! خوب درست کردم
امروز دیگه دل و به دریا زدم و امتحانش کردم, طعم خوبی داشت
ممنون خاتون

سلام
خواهش میکنم
خوشحالم از این بابت
پس عکسش کو پس؟
ظاهرش خوب نشد عکس نگرفتید؟
خواهش میکنم عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد