آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها
آشپزچه ها

آشپزچه ها

وبلاگ گروهی آشپزچه ها

کیک یزدی (دوتخم مرغی)


سلام به همه ی دوستداران کیک یزدی

 

از بچگی دلم میخواست کیک یزدی بپزم و خوشحالم که بالاخره این اتفاق افتاد 
یکی دیگه از دلیلایی که عزممو جزم کردم برای پختن کیک یزدی طعم کیک یزدی ای بود که قبلنا خوردم و مزش زیر زبونمه تا وقتی که دوباره اون مزه ایشو بخورم  یه کیک یزدی با بافت نرم و شیرینو هلی
برای کیک یزدی دستورای مختلفی وجود داره که این یکی دستور با ظاهر خوبش و تعداد تخم مرغای کمی که داشت
نظر منو به خودش جلب کرد


مواد لازم: 

آرد: ۱.۵ لیوان

شکر: ۲/۳ لیوان

ماست ۱/۲ لیوان

روغن مایع: ۱/۲  تا ۲/۳ لیوان 

تخم مرغ: ۲ عدد 

بیکینگ پودر: ۱ ق م 

پودر هل: ۱/۲ تا ۲/۳ ق م 

گلاب: ۲ ق غ


اول فر رو روشن میکنیم و میزاریم روی آخرین درجه تا خوب خوب داغ بشه بعد

همه مواد رو دقیق اندازه گیری میکنیم و میذاریم جلو رومون:




تخم مرغ ها رو میریزیم تو یه ظرف و یک دقیقه خوب با همزن میزنیم تا خوب پف پفی بشه:



سپس شکر رو بهش اضافه میکنیم و ۳-۴ دقیقه دیگه خوب میزنیم تا کمرنگ و یه ذره کشدار بشه.



سپس روغن رو اضافه میکنیم، یک دقیقه میزنیم، بعد از اون هم ماست رو اضافه میکنیم دوباره یک دقیقه میزنیم.

حالا هل و گلاب رو هم اضافه میکنیم و یه چند ثانیه دیگه با همزن میزنیم.

آرد و بیکینگ پودر رو که الک کردیم رو در چند مرحله به موادمون اضافه میکنیم، و خیلی آرام با قاشق به حالت دورانی مخلوط میکنیم تا آرد کاملا با مواد مخلوط بشه.


سپس مواد رو به کمک دوتا قاشق داخل کاپ های مورد نظر میریزیم و و روشون کنجد یا خلال پسته میریزیم :




میذاریم تو فر (که از قبل روشن کردیم) به مدت ۲۰ دقیقه. یا تا موقعی که روشون طلایی بشه.



منبع

تجربیات حدیث:

برای اینکه کیک یزدی پف کنه و پفش نخوابه فر باید داغ داغ باشه ده دقیقه مواد رو با آخرین درجه داخل فر میزاریم

بعد درجه رو کم میکنیم و میذاریم روی ۱۸۰ درجه طبقه سوم فر و مدتش هم بستگی به فرتون داره

اگه طبقه وسط بذارید کیک یزدیاتون تهش برشته میشه نکته ای که در منبع ذکر نشده

و یه چیزیم برای قالب های کیک یزدی (نه قالب مافینی که در تصویر میبینید) بگم اینه که قالبهاش قیمت گرونی نداره و میتونید براحتی تهیش کنید و مقرون به صرفه کیک یزدی میل کنید

من بیست تا قالبش رو خریدم سه هزار تومن

و این مقدار مواد سیزده تا کیک یزدی بهتون میده 

امیدوارم  درست کنید و برای صبحانه یا عصرانه از خوردنش لذت ببرید

درست کردید عکس گرفتن رو فراموش نکنیدو

منتظر دستورای دیگر کیک یزدی هم باشید 


اینم یه گاز از کیک یزدی خودم

هوووووووووووم خوشمزست

جای همگی خالی بعد عکاسی واقعا چسبید 

شما هم بفرمایید تعارف نکنید


نظرات 4 + ارسال نظر
سوگلی چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 11:06

سلااااام
به بههههخسته نباشی آشپزچه حدیث
اگه ماکروویو بود درجه اشو چطور تنظیم کنیم؟من معمولا کیکایی که تو ماکروویو درست میکنم پف نمیکنه.حالا با این دستور پخت من باید از چه درجه ای برای ماکرو استفاده کنم؟
عکسای وسطی باز نشد همش پرشین بلاگ نشون میداد

به سلاااااام ریفیق آشپزچه خودم
دلت خواست؟
بدو برو دست کن خو
نمیدونم والا ما فقیریم ماکروویو نداریم که
یه سرچی بزن شاید چیزی برای دما پیدا کردی
ولی با ماکروویو فکر کنم خشک بشه ولی میشه تجربه کرد
اگه تجربه کردی مارو بیخبر نذار
عاره نمیدونم چرا پرشین بلاگ قاطی کرد
موقعی که گذاشتم درست بود حالا درستش میکنم

خیال چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 13:48

سلام حدیث
خوبی سرآشپز؟
واااااااای کیکککککککک
ازت راضیم
مرسی اینم حتمنی درست میکنم
فقط باید هفته دیگه بخیر بگذره
بعدش با خیال راحت سر فرصت خیلی از رسپی های بچه های وبلاگو درست کنم
ازشون کلی عکس بگیرم یوخده انگیزه بگیرم و بیام ادامه همکارییییی
دوستون دارم این هواااااااااااا

سلااااااااااام سیما گلی
اوهوع سرآشپز هیچکسم نه من
ممنون تو خوبی؟
بالاخره یکی پیدا شد که از من راضیه چقد حس خوبیه
خواهش دارم
ان شاا..
خیره خبریه این هفته؟
مرسی از همکاریت سیما گلی
اااااااااااااااااااااا چقد هواااااااااااااا

ایلیا پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 12:10

سلام
خیلی خوب شده
منکه عاشق کیک یزدیم
اونم با نسکافه خیلی میچسبه
ممنون

سلام
ممنون
واقعا؟ یعنی انقد عاشقش هستید که میخواید درست کنید
خواهش داریم

p.t پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 23:21

ســـــــــــــــــــــــــلام
اتفاقا خیلی وقت بود دلم میخواست کیک یزدی یاد بگیرم
خیلی خوب بود
حتما میپزمش
ممنوننننننننن

سلااااااااااااااااااااااام
واقعا؟
خوشحالیم پس
ممنون
ان شاا.. که بپزی و از خوردنش لذت ببری
بعدم پخیدی عکس فراموش نشه
خواهش دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد